Η εταιρεία / Νέα /

Τα εννέα σημεία που αλλάζουν στον Κανονισμό του Επικουρικού Κεφαλαίου

Στο σκοπό του Επικουρικού Κεφαλαίου θα περιλαμβάνεται και η συντήρηση και λειτουργία του Κέντρου Πληροφοριών

Εννέα σημαντικές τροποποιήσεις επέρχονται στον Κανονισμό Λειτουργίας του Επικουρικού Κεφαλαίου, σηματοδοτώντας ριζικές αλλαγές στον τρόπο οργάνωσης και λειτουργίας του φορέα. 

Την αναμόρφωση του Κανονισμού ήδη αποφάσισε η γενική συνέλευση του Επικουρικού και, πλέον, οι προτάσεις της θα αποσταλούν στην Τράπεζα της Ελλάδος, ώστε εφόσον τις εγκρίνει να εκδοθεί η προβλεπόμενη από το νόμο κανονιστική πράξη του Διοικητική και ο νέος Κανονισμός να τεθεί σε ισχύ. 

Ειδικότερα, σύμφωνα με τα όσα αποφάσισε η γενική συνέλευση του επικουρικού: 

- Πλέον στο σκοπό του Επικουρικού Κεφαλαίου θα περιλαμβάνεται και η συντήρηση και λειτουργία του Κέντρου Πληροφοριών.

- Για να γίνει κάποια ασφαλιστική εταιρεία μέλος του φορέα θα πρέπει να συμπληρώνει σχετική αίτηση – δήλωση, η οποία εν συνεχεία θα πρέπει να λαμβάνει την έγκριση της Επιτροπής Διαχείρισης Κινδύνων.

- Οι δηλώσεις του ύψους των ασφαλίστρων που καταχωρήθηκαν την προηγούμενη χρήση θα πρέπει να δηλώνονται στο Επικουρικό μέσα στο Φεβρουάριο του επόμενου έτους, αντί του Μαΐου που ισχύει σήμερα.

- Διευκρινίζονται οι πόροι του φορέα και ποιες συγκεκριμένες δραστηριότητες του Επικουρικού καλύπτουν οι εισφορές των μελών του.

- Εισάγεται ο θεσμός του Γενικού Διευθυντή και περιγράφεται η νέα οργανωτική δομή του Επικουρικού.

- Προς αποφυγή επαναληπτικών εκλογών κατά τη διάρκεια της θητείας της Διαχειριστικής Επιτροπής θα εκλέγονται και δύο αναπληρωματικά μέλη. Στην περίπτωση που ένα εκλεγμένο μέλος χάσει την ιδιότητά του ως εκπρόσωπος μέλος του Επικουρικού ή ανακληθεί η εκπροσώπηση μέλους της Διαχειριστικής Επιτροπής από το μέλος του Επικουρικού, που το είχε προτείνει, τότε εισέρχεται κατά τη σειρά εκλογής του το αναπληρωματικό μέλος.

- Συμπληρώνονται οι αρμοδιότητες της διαχειριστικής επιτροπής ιδίως στην περίπτωση που παρίσταται ανάγκη πρόσληψης προσωπικού λόγω ανάκλησης άδειας λειτουργίας ασφαλιστικής επιχείρησης, ώστε προσλήψεις να γίνονται από το προσωπικό της ανακληθείσας εταιρείας με συμβάσεις ορισμένου χρόνου. Κάθε πρόσληψη θα πρέπει να διαρκεί έως 15 μήνες, ενώ θα προβλέπεται και μια ανανέωσή της.

- Τίθεται υποχρέωση τήρησης ηλεκτρονικού μητρώου των μελών του Επικουρικού και προβλέπεται η υποχρέωση των οργάνων της διοίκησης να συνάξουν πολιτικές εύρυθμης λειτουργίας και διασφάλισης του φορέα, όπως η διαχείριση κινδύνων, η καταλληλότητα υπεύθυνων προσώπων κ.α.

- Τα έξοδα με τα οποία θα επιβαρύνεται το Επικουρικό από την ανάκληση της άδειας λειτουργίας μιας εταιρείας θα περνούν στην εκκαθάριση της ασφαλιστικής