Η εταιρεία / Νέα /

Δαβίδ Vs Γολιάθ

Η σύγκρουση ενός μικρού αυτοκινήτου με ένα μεγαλύτερο έχει ως αποτέλεσμα να βγει ''νικητής'' το ογκωδέστερο αυτοκίνητο.

Δεν χρειάζεται να είσαι διάνοια για να υποθέσεις ότι από μια σύγκρουση μεταξύ ενός μικρότερου και ενός ογκωδέστερου αυτοκινήτου θα βγει χαμένο το μίνι. Η λέσχη γερμανικού αυτοκινήτου ADAC πήγε όμως ένα βήμα παραπέρα και πραγματοποίησε δοκιμές πρόσκρουσης, οι οποίες προσομοιώνουν τον συγκεκριμένο τύπο ατυχήματος, για να διαπιστώσει πόσο πολύ κινδυνεύουν οδηγοί και επιβάτες. Στο κρας τεστ χρησιμοποιήθηκαν τέσσερα σύγχρονα μίνι, τα οποία προσέκρουσαν πάνω σε μία παραμορφούμενη μπαριέρα, που έπαιζε τον ρόλο ενός μοντέλο της μικρομεσαίας κατηγορίας με βάρος γύρω στα 1.400 κιλά. Τα αποτελέσματα τρομάζουν στις τρεις από τις τέσσερις περιπτώσεις, καθώς οι οδηγοί ενός Fiat 500, ενός Renault Twingo και ενός Kia Picanto κινδυνεύουν να υποστούν θανατηφόρους τραυματισμούς στη θωρακική χώρα και μόνον το Smart Fortwo προστάτευσε αποτελεσματικότερα τον οδηγό του, αν και αποτελούσε το ελαφρύτερο μοντέλο της τετράδας.
Οι επιβαρύνσεις των επιβατών και των τεσσάρων οχημάτων μετρήθηκαν αισθητά υψηλότερες σε σχέση με τις αντίστοιχες στα κρας τεστ του οργανισμού EuroNCAP. Η ADAC σημειώνει ότι ιδιαίτερα εκτεθειμένα σε σοβαρούς τραυματισμούς αποδείχθηκαν τα πόδια και των τεσσάρων οδηγών, επιβεβαιώνοντας έτσι την άποψη ότι απαιτούνται σημαντικές βελτιώσεις στον σχεδιασμό και τη δομή των αμαξωμάτων. Οι δοκιμές πρόσκρουσης με το σύστημα της γερμανικής λέσχης ανταποκρίνονται περισσότερο στην πραγματικότητα, όπου συγκρούονται συνήθως μεταξύ τους οχήματα διαφορετικού όγκου και βάρους, γι' αυτό και τα αποτελέσματα του κρας τεστ έχουν μια ιδιαίτερη βαρύτητα. Οι ερευνητές της ADAC προτείνουν μεταξύ άλλων ως λύση την ενσωμάτωση δομικών στοιχείων στη μάσκα τόσο των μικρών όσο και των μεγαλύτερων αυτοκινήτων, χάρη στα οποία θα διαχέεται καλύτερα η ενέργεια πρόσκρουσης σε όλο το πλάτος του οχήματος.

Πηγή: http://www.tanea.gr/AutoNEA/