Η εταιρεία / Νέα /

ΕΡΕΥΝΑ ΤΗΣ DELOITTE ΣΕ ΔΕΙΓΜΑ 51 ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ Θύμα απάτης πέφτει το 75% των ασφαλιστικών εταιρειών

Του Νίκου Σακελλαρίου Το 75% των ασφαλιστικών εταιρειών έχει ανιχνεύσει περιπτώσεις απάτης, τις οποίες όμως δεν μπορεί να τεκμηριώσει, αναφέρει η πρόσφατη έρευνα της Deloitte για την ασφαλιστική απάτη.

Το 75% των ασφαλιστικών εταιρειών έχει ανιχνεύσει περιπτώσεις απάτης, τις οποίες όμως δεν μπορεί να τεκμηριώσει, αναφέρει η πρόσφατη έρευνα της Deloitte για την ασφαλιστική απάτη, που πραγματοποιήθηκε ανάμεσα σε 51 ελληνικές ασφαλιστικές εταιρείες.

Σύμφωνα με την έρευνα οι περισσότερες ελληνικές ασφαλιστικές εταιρείες διαθέτουν κώδικα δεοντολογίας και πολιτικές, στις οποίες ορίζεται επαρκώς η έννοια της απάτης, ενώ οι πιο συνήθεις μορφές απάτης που παρατηρούνται στην ασφαλιστική αγορά είναι η εικονική ζημιά και η υπερκοστολόγηση του ποσού αποζημίωσης.

Τα πιο αποτελεσματικά μέτρα για την αντιμετώπιση της απάτης είναι ο έλεγχος και πιο συγκεκριμένα η ύπαρξη κατάλληλων και σωστά σχεδιασμένων δικλίδων ασφαλείας, καθώς και η συνεχής εκπαίδευση των υπαλλήλων.

Σκοπός της έρευνας ήταν να αποσαφηνιστούν οι λόγοι για τους οποίους έχει αναπτυχθεί το φαινόμενο της ασφαλιστικής απάτης, καθώς και να διατυπωθούν προτάσεις για την αντιμετώπισή του.

Τρόποι διαχείρισης του κινδύνου εξαπάτησης
Για τη διαχείριση του κινδύνου της απάτης προαπαιτούμενη είναι μια σειρά από δραστηριότητες ελέγχου οι οποίες περιλαμβάνουν, εκτός των άλλων, τη συνεχή αξιολόγηση του κινδύνου, τη δημιουργία περιβάλλοντος κατά της απάτης, την επικοινωνία και την ανταλλαγή πληροφοριών, τον σχεδιασμό και τη βελτίωση των διαδικασιών και των δικλίδων ασφαλείας.

Σύμφωνα με την Έρευνα για την Πρόληψη της Απάτης στην Ελληνική Ασφαλιστική Αγορά, οι ελληνικές ασφαλιστικές εταιρείες για την καλύτερη πρόληψη, αλλά και την αποτελεσματικότερη διαχείριση του κινδύνου της απάτης, θα πρέπει να χαράσσουν συγκεκριμένη στρατηγική πρόληψης της απάτης και να αναπτύξουν διαδικασίες διαχείρισης της απάτης σχετικά με τις ασφαλιστικές αποζημιώσεις.

Θα πρέπει να διαμορφώνουν σχέδιο για την πρόληψη και την αποτροπή της απάτης, να εισάγουν καινοτόμες διαδικασίες κατά της απάτης, να αξιοποιούν τα εργαλεία ανάλυσης δεδομένων (Data Analy-tics) για την πρόληψη και έγκαιρη αναγνώριση του κινδύνου της απάτης και να παρακολουθούν εξειδικευμένα εκπαιδευτικά προγράμματα (Fraud Awareness Training).

Επιπλέον, οι ελληνικές ασφαλιστικές εταιρείες οφείλουν να χαράσσουν πολιτικές whistleblowing, μέσω των οποίων θα ορίζονται αναλυτικά οι εσωτερικές διαδικασίες αναφοράς ύποπτων περιπτώσεων απάτης από τους υπαλλήλους προς τα αρμόδια τμήματα. Τέλος, σε περιπτώσεις απάτης, θα ήταν ωφέλιμο να λαμβάνουν μέτρα περιορισμού της έκθεσης της εταιρείας στον κίνδυνο.

Αύξηση περιστατικών λόγω κρίσης
Στο πλαίσιο αυτό, η κ. Δέσποινα Ξενάκη, Insurance Leader της Deloitte Ελλάδος, σχολίασε: «Η συγκεκριμένη έρευνα χαρτογραφεί τις μορφές της απάτης στην ελληνική ασφαλιστική αγορά. Η απάτη αποτελεί χαρακτηριστικό της ανθρώπινης φύσης, αλλά η οικονομική κρίση δίνει χώρο για την αύξηση των περιστατικών.

Οι ελληνικές ασφαλιστικές εταιρείες μπορούν να διαχειριστούν καλύτερα τον κίνδυνο της απάτης με την ενδυνάμωση του εσωτερικού ελέγχου, με την αξιοποίηση μηχανογραφικών εργαλείων ανάλυσης δεδομένων (Data Analytics) ώστε έγκαιρα να προλάβουν περιπτώσεις απάτης και να εφαρμόσουν αποτελεσματικές δικλίδες ελέγχου, ελαχιστοποιώντας έτσι την έκθεσή τους στον λειτουργικό κίνδυνο με τα σχετικά οικονομικά κόστη».

Πηγή: Imerisia.gr
Δημοσίευση από Εφημερίδα Ημερησία